Τετάρτη 9 Μαρτίου 2011

9η Ενότητα ΕΠΑΝΑΛΗΠΤΙΚΟ ΜΑΘΗΜΑ

Όνομα :_____________________________             8/3/2011
9η Ενότητα
  ΕΠΑΝΑΛΗΠΤΙΚΟ ΜΑΘΗΜΑ
1. Να μεταφέρεις τις προτάσεις στον κατάλληλο μελλοντικό χρόνο:
1. Ο Πέτρος πηγαίνει στο γυμναστήριο.
 Την επόμενη εβδομάδα καθημερινά ο______________________________
 Όταν γυρίσω από τη δουλειά δε θα βρω τον Πέτρο στο σπίτι γιατί __________________
 Ο Πέτρος σε λίγο _____________________________________________________
2. Σηκώνομαι πολύ νωρίς.
 Από αύριο κάθε μέρα_______________________________
 Την Κυριακή ________________________________________ ,γιατί πρέπει να πάω στο χωριό.
 Σας υπόσχομαι πως όταν έρθετε εγώ ________________________.


2.α. Στους παρακάτω υποθετικούς λόγους να διακρίνεις την υπόθεση και την απόδοση:
1. Δε θα σε βοηθήσω, αν δεν έρθεις εδώ.
Υπόθεση: __________________________________
Απόδοση: __________________________________
2. Άμα νιώθεις αδιάθετος, τηλεφώνησε στους γονείς σου.
Υπόθεση: __________________________________
Απόδοση: __________________________________
3. Εάν είσαι έτοιμος, ξεκινάμε!
Υπόθεση: __________________________________
Απόδοση: __________________________________
4. Άμα το ξαναδείς, γράψε μου!
Υπόθεση: __________________________________
Απόδοση: __________________________________


β. Προσπάθησε να ενώσεις τις παρακάτω προτάσεις σχηματίζοντας υποθετικούς λόγους:
 Ο Μανόλης είναι θαυμάσιος παίκτης. Πράγματι ο Μανόλης πέτυχε τρία τέρματα.
_________________________________________________________________________
 Ο δήμος δεν ξεβούλωσε τα φρεάτια. Η πόλη θα πλημμυρίσει.
_________________________________________________________________________


3. Στις παρακάτω προτάσεις να υπογραμμίσεις τις γενικές και τις αιτιατικές που φανερώνουν χρόνο:
1. Το σχολείο θα κλείσει την Παρασκευή και θα ανοίξει τη Δευτέρα.
2. Η Δέσποινα – Βασιλική είναι εννέα χρονών.
3. Θα αρχίσουμε το γλέντι το πρωί και θα τελειώσουμε το μεσημέρι.
4. Τον Ιούλιο θα πάμε στο Ρέθυμνο.
5. Του χρόνου, πιστεύω, θα έχει ξεπεραστεί η οικονομική κρίση.


4. Να βάλεις τόνο και, όπου χρειάζεται, διαλυτικά:
 ευρωπαικος, ευφυια, Καιρο, Πομπηια, κοροιδο,κοροιδια, ταιζω, ταισμα, θεικος, αυπνια, φαι, σοι, διυ-λιστηριο, αυπνος, ραισμα, καιμακι, σαιτα, Αινσταιν


5. Να γράψεις την αντίθετη λέξη:
 αρχικός:___________________
 κάτω:_____________________
 κοντά:_____________________
 μέσα:_____________________
 περίπου:_____________________
 σπάνια:_____________________
 άξιος:_____________________
 λογική:_____________________
 δύσκολο:_____________________
 επώνυμος:_____________________
 λίγα:_____________________
 ελάχιστη:_____________________


6. Να γράψεις προτάσεις που να περιέχουν τις παρακάτω φράσεις.
(μπορείς να τις τροποποιήσεις, αν χρειαστεί)
κινώ γη και ουρανό
__________________________________________________________________
δίνω γη και ύδωρ
__________________________________________________________________
σε ανύποπτο χρόνο
__________________________________________________________________
χρόνια και ζαμάνια
__________________________________________________________________
συν τω χρόνω
__________________________________________________________________


7. Να συμπληρώσεις ε, η, ει, αι στις παρακάτω λέξεις και να δώσεις την ερμηνεία τους:
1. γ__ώτρηση:________________________________________
2. γ__ώμηλο:_________________________________________
3. υδρόγ__ος:_________________________________________
4. γ__άνθρακας:_______________________________________

3 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

gia mitsara

Ανώνυμος είπε...

eimai η μαρια η παλια σου μαθητρια

Δημήτρης Σακκούλης είπε...

@Ανώνυμος, 15 Μαρτίου 7:03
@Ανώνυμος, 15 Μαρτίου 7:05
Παιδιά δε με βοηθάτε! Πείτε περισσότερα πράγματα για σας, για να καταλάβω ποιοι είστε...
Γερνώ και ξεχνάω πια...